top of page

Agile People Community

Public·121 members

Smågatsten i trädgården, har någon erfarenhet av det?

När jag var ute och promenerade i ett äldre område häromdagen lade jag märke till hur vackert de hade lagt smågatsten i sina trädgårdar, både som gångar och mindre uteplatser. Det fick mig att fundera på om det är något jag skulle kunna tänka mig i min egen trädgård. Jag sökte lite information om det och hittade en sida som pratade om Smågatsten – pris per m² och andra aspekter. Det verkar som att smågatsten, även kallat kullersten, är ett väldigt hållbart material som klarar både väder och tung belastning, och att det åldras med värdighet. Den naturliga graniten ger också ett levande uttryck. Jag undrar hur det är med installationen, är det något man kan göra själv eller är det bäst att anlita hjälp? 😅

11 Views

Smågatsten har verkligen en charm som få andra material kan matcha. Det ger en genuint traditionell och robust känsla till trädgården. En stor fördel är ju den minimala underhållsbehovet; man slipper måla eller byta ut den, och den blir bara vackrare med tiden. Däremot kan det vara lite obekvämt att gå på med klackskor, men för trädgårdsgångar passar det utmärkt. Det är också bra för dräneringen, då vatten lätt rinner ner mellan stenarna.

bottom of page