Erfaringer med utstyr for bedre risting av cocktails
Hei alle sammen. Jeg har begynt å lage flere drinker hjemme og merker at det jeg bruker av risteutstyr ikke helt fungerer slik jeg håpet. Den gamle shakeren min lekker litt når jeg bruker is, og den blir så kald at jeg mister grepet halvveis i prosessen. Jeg følger noen oppskrifter fra en blogg og ser at teknikken ofte krever et mer stabilt verktøy for å få riktig tekstur og temperatur. Derfor begynner jeg å tenke at jeg trenger en shaker som tåler både rask omrøring og litt hardere bruk uten å miste formen. Har dere erfaring med modeller som fungerer bedre hjemme?
14 Views

Hei. Jeg hadde samme utfordring og endte med å gå over til en Boston shaker, og det gjorde prosessen mye enklere. Den jeg bruker nå har solid materiale som tåler store isbiter, og den holder seg tett selv når jeg rister hardt. Jeg likte også at den er lett å rengjøre og at den fungerer godt sammen med mikseglass når jeg tester mer avanserte oppskrifter. Det ga en jevnere tekstur i drinkene og bedre kontroll på temperaturen. For meg var det et av de viktigste verktøyene for å få mer stabile resultater hjemme.